Zakończyła się procedura ewentualnego wygaszenia mandatów trzech pionkowskich radnych Piotra Nowaka, Grzegorza Wąsika oraz Włodzimierza Szałabaja.
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie Wydział Nadzoru Prawnego Delegatura- Placówka Zamiejscowa w Radomiu w sierpniu 2019 roku zwrócił się do Rady Miasta Pionki o udzielenie informacji dotyczącej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub jego zamiar dotyczącego prowadzenia przez radnych Gminy Miasta Pionki działalności gospodarczej z naruszeniem art. 24f ustawy o samorządzie gminnym. W tej sprawie chodziło o ewentualnie naruszenie przepisów przez radnych Grzegorza Wąsika, Piotra Nowaka i Włodzimierza Szałabaja.
- Wojewoda Mazowiecki wystąpił do Rady Miasta Pionki o przeprowadzenie postępowania w kontekście ustalenia zaistnienia przesłanek do wygaszenia przez Radę mandatów radnych. Rada Miasta przekazała Wojewodzie szczegółową dokumentacją o przeprowadzonym postępowaniu i podjęciu uchwały odmawiającej we wszystkich przypadkach wygaszenia mandatów Radnym. – informuje Zespół Prasowy Wojewody Mazowieckiego
20 grudnia radni z Pionek zdecydowali w formie uchwały odmówili wygaszenia mandatów radnych przekazując jednocześnie swoją decyzję wojewodzie. Po zapoznaniu się z dokumentacją wojewoda nie wydał własnego rozstrzygnięcia nadzorczego.
- Po dokonaniu analizy przekazanej dokumentacji Wojewoda nie stwierdził okoliczności, które uzasadniałyby ingerencję nadzorczą wobec wspomnianych uchwał Rady. Jednocześnie informujemy, że organ nadzoru wydaje i publikuje tylko akty ingerujące w działalność samorządu, w związku z tym żaden akt Wojewody nie będzie wydany w tej sprawie. – dodaje przedstawiciel zespołu prasowego
![]() |